Zalety korzystania z newslettera

Newsletter to forma reklamy za pomocą maila. Jest bardzo popularny, gdyż dociera do bardzo szerokiego grona odbiorców. To prosta i dość tania forma marketingu. Newslettera tworzymy w programach na gotowym szablonie. Jedyne co nam potrzeba to przyciągająca wzrok i zaciekawiająca odbiorcę grafika oraz dobrze przekazana treść. Ma być konkretnie, na temat oraz co najważniejsze trafiające do potencjalnego klienta. Nie ma idealnej formy reklamy, każda ma swoje zalety i wady. W tym artykule skupimy się jednak na tych pierwszych.

Zalety korzystania z Newslettera

Jedną z największych zalet Newslettera jest jego dobrowolność. Co to oznacza? Otóż, aby potencjalny klient otrzymał od nas taką wiadomość musi wyrazić na nią zgodę. Może sam zapisać się do naszego newslettera lub podpisać nam chęć na otrzymywanie takich wiadomości relkamowych. Wtedy wysłany przez nas newsletter ma charakter prywatnej wiadomości, a nie jest traktowany przez odbiorcę jako zwykła reklama lub spam.

Prosty przekaz. Jeśli chcemy zaciekawić odbiorcę i zatrzymać go dłużej przy naszej wiadomości musimy ją ciekawie i interesująco napisać. Może to być postać e- poradnika, newsu czy biuletynu, bo po takie rodzaje tekstów według badań internauci sięgają najczęściej.

Ciągle powiększające się grono odbiorców. To bardzo ważna zaleta newslettera. Jeśli internauta wyrazi zgodę na otrzymywanie takich wiadomości to nawet jak od razu nie skorzysta z naszej oferty to oswoi się z nią i w pewien sposób nasza firma stanie się mu znajoma. Kiedy będzie miał zamiar zakup -ić produkt lub usługę reklamowaną przez Ciebie jest duże prawdopodobieństwo, że wybierze właśnie Twoją firmę.

Nawiązanie kontaktu z klientem. To nie tylko ulotka reklamowa czy biuletyn, ale przede wszystkim kontakt z naszym potencjalnym klientem. Ciekawy newsletter zachęci go do śledzenia co mu oferujemy. Co ważne takie wiadomości wysyłane są systematycznie co przyzwyczaja odbiorcę do kontaktu z nami.

Cena. Tak naprawdę newsletter to bardzo tanie narzędzie reklamowe. W programach, w których tworzymy wiadomość mamy możliwość wysłania jej za darmo do danego grona osób ( czasem nawet około 2000), dlatego przeciętnej firmie w zupełności to wystarcza. Wiadomo, że z czasem kiedy osób zapisanych do naszego newslettera przybędzie to będziemy musieli pomyśleć o jego rozbudowie.

 

Jak widzimy korzystanie z Newslettera niesie dla firmy wiele korzyści, dlatego jest to tak popularne narzędzie wśród marketingowców. Zwłaszcza, że stworzenie go jest bardzo proste i możemy to zrobić w pełni samodzielnie.