Popraw swoje działania SEO dzięki strategii link building. 5 skutecznych porad

Świat Internetu to jedna ogromna wirtualna przestrzeń, w której unoszą się miliony gigabajtów treści. Na szczęście mamy nasze wyszukiwarki, które angażują swoje boty. Algorytmy wyszukiwarek przeczesują całą sieć i dostarczają wszystkim ludziom na całym świecie dobrej jakości treści w ułamku sekundy. Program, który angażują wyszukiwarki, ocenia zawartość stron internetowych na podstawie ponad 200 parametrów.

Jednym z tych parametrów jest ocena linków ze stron zewnętrznych. Linki do witryny internetowej znajdujące się na stronie internetowej osoby trzeciej są traktowane jako rekomendacje dla tej konkretnej witryny. Im większa liczba linków do tej konkretnej strony www tym większa szansa na pojawienie się witryny na lepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Proces budowania linków to skuteczna forma pozycjonowania. W tym miejscu należy jednak zauważyć, że wyszukiwarka wystawi więcej pozytywnych ocen linkowi obecnemu w renomowanej witrynie internetowej, niż linkowi znajdującemu się w nieznanej lub nowej witrynie.

Budowanie wysokiej jakości linków to żmudne zadanie. Ale jest to skuteczna metoda na poprawienie widoczności witryny, a tym samym jej popularności. Często dobra treść może po prostu tonąć w Internecie jak przysłowiowa igła w stogu siana. Oto kilka skutecznych porad i uczciwych sposobów na ulepszenie Twojej strategii budowania linków:

  1. Tworzenie chwytliwych treści
    Tworzenie treści dobrej jakości jest pierwszym i najważniejszym działaniem po Twojej stronie. Pomoże to przyciągnąć gości i zachęci ich do umieszczania odnośników do Twojej witryny w różnych miejscach w Internecie.
  2. Promocja treści
    Możesz promować swoją witrynę na różne sposoby. Na przykład możesz otworzyć stronę internetową w mediach społecznościowych i utrzymywać ją, dodawać posty i odpowiadać na komentarze. Tutaj możesz podać linki do swojej strony internetowej. Możesz rozpowszechniać informacje ustnie lub przy użyciu e-mail marketingu.
  3. Współpracuje z popularnymi blogerami i mediami
    informacje prasowe nie mogą być nigdy ignorowane przez użytkowników. Prześlij linki do swojej witryny do prasy lub znanych blogerów. Jeśli Twoje treści są dobre, na pewno otrzymasz szereg linków lub zaleceń dotyczących odwiedzenia Twojej witryny. Możesz również zgłosić swoją witrynę do katalogów stron.
  4. Recenzje klientów i serwisy z recenzjami
    To bardzo skuteczne narzędzie pozycjonowania. Poinformuj swoich klientów o Twoim nowym produkcie, aktualizacjach lub ofertach. Prosta wzmianka o produkcie na ich stronie internetowej może pomóc w poprawie Twoich działań SEO. Korzystaj też z takich portali jak TrustPilot czy Yelp, aby docierać do klientów, którzy będą wystawiać opinie Twojemu biznesowi.
  5. Pomoc od przyjaciół i rodziny
    Możesz zwrócić się do swoich współpracowników, przyjaciół, znajomych i rodziny, aby udostępniali linki do Twojej strony w swoich witrynach, czy kanałach social media.

Podsumowanie

Ludzie często uciekają się do dział ze sfery Black Hat SEO, aby poprawić skuteczność swoich działań SEO w strategii budowania linków. Może to przynieść na początku świetne wyniki i zwiększyć Twoją pozycję w rankingu Google, jednakże tylko tymczasowo. Należy pamiętać, że boty wyszukiwarek są rozwijane każdego dnia, aby wykrywać rozbieżności w dotychczasowych uznanych metodach budowania linków. Po złapaniu Cię na gorącym uczynku Twoja witryna może zostać zablokowana lub umieszczona na czarnej liście, a w ostateczności może całkowicie zostać usunięta z wyników wyszukiwania.