Niech klient zapamięta Twoją firmę.

W jaki sposób możemy sprawić, aby nasi klienci nas zapamiętali? Prowadząc firmę powinno nam na tym zależeć, aby klienci pamiętali o nas i chętnie do naszych usług i produktów powracali. Nawet niewielkie i z pozoru tanie gadżety mogą przynieść pozytywny skutek.

Nie tylko tradycyjna reklama

W większości przypadków pamiętamy tylko o tradycyjnej reklamie o ile w ogóle o niej pamiętamy. Niektórzy nadal próbują na siłę reklamować się w gazetach. Taka reklama jest jednak już praktycznie nieopłacalna i nie przyniesie nam zysków. Większość osób przeniosła się do świata Internetu. Warto mieć na uwadze fakt, że w dzisiejszym świecie nawet reklama w mediach czy w Internecie to bardzo często jednak zbyt mało. Chcąc powiększać zyski, chcąc pozyskiwać klientów, w tym również z polecenia, musimy zrobić coś, co zostanie w pamięci naszych klientów na dłużej. Coś dzięki czemu będą o nas sobie przypominać. Ważne, aby wspomnienia były pozytywne. Jeśli więc dobrze wykonujemy swoją pracę, oferujemy produkt wysokiej jakości warto polecenia, to rzeczywiście należy zrobić coś, co sprawi, że klienci o nas nie zapomną. W tym celu coraz częściej różnego rodzaju przedsiębiorstwa decydują się zainwestować w praktycznie wszelkiego rodzaju gadżety reklamowe, którymi obdarowują swoich klientów przy każdej możliwej okazji.

Jakie gadżety są najpopularniejsze?

Jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu najpopularniejsze prezenty dla klientów były w formie kalendarzy. Dziś jednak kalendarzy nikt nie daje swoim klientom, ponieważ większość z nas korzysta z terminarzy i kalendarzy znajdujących się w telefonach komórkowych oraz komputerach. Dzisiaj popularnością cieszą się gadżety reklamowe w formie długopisów, ołówków. Czasami bywa, że firma daje swoim klientom cukierki ze swoim logo bądź na przykład zapachy samochodowe czy notesy. Tak naprawdę to jakimi prezentami będą obdarowywani klienci zależy od pomysłu i zamożności właściciela firmy. Na pewno powinniśmy jednak zrezygnować z papierowych portfelowych kalendarzy, one się nie sprawdzają.

Czy reklama w formie gadżetów jest droga?

Praktycznie nie ma reklam nie wiążących się z kosztami. Każda reklama kosztuje, chyba że sami próbujemy rozreklamować naszą firmę na przykład poprzez stworzenie strony internetowej bądź udzielając się fachowymi poradami na forum związanym z naszą branżą. Kosztem jest jednak w takim przypadku nasz własny czas, który poświęcamy na reklamowanie przedsiębiorstwa.
W przypadku reklamy, promocji w formie podarunku, koszty mogę być przeróżne. Przykładowo koszt zakupu długopisów dla klientów to w hurcie około 20-30 groszy za sztukę. Cukierki są jeszcze mniejszym kosztem jednak klienci nie będą o nas pamiętali dłużej niż do czasu zjedzenia cukierka. Cukierki lepiej traktować jako taki miły gest w stronę klientów, którzy oczekują na obsłużenie. Jeśli działamy w branży motoryzacyjnej, to ciekawym prezentem są zapachy do samochodu. Popularne choinki zapachowe podbiły swego czasu rynek zapachów samochodowych. Warto więc ewentualnie iść właśnie w tym kierunku.