Jak budować lojalność poprzez słuchanie?

Budowanie lojalności zwłaszcza kiedy wchodzimy na rynek jest podstawową, jednak czy da się zbudować lojalność poprzez słuchanie klientów?
Oczywiście, że się da, jak?
Możemy zbudować małą grupę odbiorców (potencjalni klienci) i tam zadawać im pytania, na temat danego produktu, czy też usługi, a wtedy oni mówią nam co się im podoba a co nie, czy też dają nam wskazówki co jest dobrze, a co warto poprawić, jak to działa w praktyce?

Zbieramy naszych odbiorców, następnie organizujemy spotkanie online na żywo, w którym omawiamy dany produkt, czy też usługę, jeśli przykładowo naszą usługą będzie wynajem przyczepek do transportu mebli, omawiamy jak to będzie wyglądać.
Mówimy jakie duże są przyczepki, wymiary, do czego poza meblami możemy jej użyć (przykładowo do piasku, czy też ziemi jeśli planujemy jakieś budowy)
Mówimy cenę takowej usługi i wtedy prosimy naszych potencjalnych klientów o jakieś rady, czy też wskazówki co można dodać, ulepszyć, co im się podoba, wtedy następuje proces o nazwie – budowanie lojalności klientów poprzez aktywne słuchanie, my słuchamy ich, oni nas, wspólnie wymieniamy się informacjami, radami.

Kiedy już dochodzi do takowej rozmowy warto zapisywać uwagi klientów, jednakże istnieje jeszcze inny sposób, mianowicie doradzanie i tutaj sytuacja wygląda trochę inaczej, mianowicie, dajemy rady dla naszych klientów, przykładowo jeśli prowadzimy usługi tworzenia grafik, zamiast proponować nasze usługi bezpośrednio możemy zapytać czego klient potrzebuje i wtedy doradzić jak to warto zrobić, co można dodać, czego warto unikać, wtedy zbudujemy pewnego rodzaju przekonanie w głowie klienta, że znamy się na sprawie i z automatu jeśli powiemy co należy zrobić zostaniemy poproszeni o wykonanie właśnie takowej grafiki.
Czyli właśnie takim sposobem zbudowaliśmy zaufanie i lojalność naszego klienta, jednak można jeszcze inaczej podejść do tematu lojalności klienta, jak?

Jeżeli klient nam zaufa kupi od nas naszą usługę, czy też produkt, prawda?
A więc naszym zadaniem jest spełnić oczekiwania klienta, a nawet przekroczyć jego oczekiwania tak aby klient następnym razem się nie zastanawiał czy warto nas wybrać tylko wybrał bez namysłów.
Wtedy poza budowaniem lojalności oraz zaufania budujemy sami sobie marketing szeptany, czym jest owy marketing szeptany?
Marketing szeptany działa na zasadzie poczty pantoflowej czyli jedna osoba powie drugiej, ta druga osoba jeszcze innej i tak możemy dotrzeć do wielu nowych klientów.
Jest to prosty, skuteczny oraz co najważniejsze darmowy sposób na pozyskiwanie nowych klientów.