Czym jest stres i presja i jak sobie z nimi radzić?

Skąd bierze się stres ?

Każdy, kto kiedykolwiek miał pracę, w pewnym momencie odczuł presję stresu związanego z pracą. Każda praca może zawierać elementy stresujące, nawet jeśli kochasz to, co robisz. W krótkim okresie możesz odczuwać presję, aby dotrzymać terminu lub wypełnić trudne zobowiązanie. Ale kiedy stres w pracy staje się chroniczny, może być przytłaczający i szkodliwy zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i emocjonalnego. Niestety, taki długotrwały stres jest zbyt powszechny. Możesz jednak podjąć kroki, aby poradzić sobie ze stresem związanym z pracą. Radzenie sobie z presją i stresem nie jest łatwe. Stres a zdrowie.

Pewne czynniki idą w parze ze stresem związanym z pracą.

Niektóre typowe stresory w miejscu pracy to :

  • Niskie zarobki.
  • Nadmierne obciążenie pracą
  • Niewiele możliwości rozwoju lub awansu
  • Praca, która nie angażuje ani nie stanowi wyzwania
  • Brak wsparcia społecznego
  • Brak wystarczającej kontroli nad decyzjami związanymi z pracą
  • Sprzeczne wymagania lub niejasne oczekiwania dotyczące wydajności

Podejmowanie kroków w celu radzenia sobie ze stresem

Opracuj zdrowe reakcje. Zamiast próbować walczyć ze stresem za pomocą fast foodów lub alkoholu, postaraj się dokonywać zdrowych wyborów, gdy poczujesz, że napięcie rośnie. Ćwiczenia to świetny sposób na stres. Joga może być doskonałym wyborem, ale każda forma aktywności fizycznej jest korzystna. Znajdź czas na hobby i ulubione zajęcia. Niezależnie od tego, czy czytasz powieść, jedziesz na koncerty, czy grasz w gry z rodziną, pamiętaj, aby zarezerwować czas na rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność. Odpowiednia ilość dobrej jakości snu jest również ważna dla skutecznego radzenia sobie ze stresem. Buduj zdrowe nawyki snu, ograniczając spożycie kofeiny w późnych godzinach dnia i minimalizując czynności stymulujące, takie jak korzystanie z komputera i telewizora w nocy. Ustal granice. W dzisiejszym cyfrowym świecie łatwo jest odczuwać presję, aby być dostępnym 24 godziny na dobę. Ustal dla siebie pewne granice między życiem zawodowym a prywatnym. Może to oznaczać wprowadzenie zasady, aby wieczorem nie sprawdzać poczty z domu lub nie odbierać telefonu podczas kolacji. Chociaż ludzie mają różne preferencje, jeśli chodzi o to, jak bardzo łączą pracę i życie domowe, stworzenie wyraźnych granic między tymi sferami może zmniejszyć ryzyko konfliktu między pracą a życiem prywatnym i związanego z nim stresu.