Czy znasz te mity wokół Facebooka? Sprawdź już teraz!

Współczesny świat w wielu dziedzinach na dobre zaistniał w mediach elektronicznych. Głównym medium tego typu jest Facebook, czyli najpopularniejszy portal społecznościowy. Śmiało wręcz można stwierdzić, że jest to swego rodzaju okno na świat. Przy jego pomocy czerpiemy informacje, pracujemy, korzystamy z rozrywek, czy wchodzimy w różne interakcje. Za sprawą tego portalu zyskamy odpowiedź na najróżniejsze nurtujące nas pytania. Tym samym trudno się dziwić, że jest to medium odgrywające sporą rolę w wielu dziedzinach. Z drugiej strony na jego temat pojawia się sporo mitów i przekłamań. W niniejszym tekście pochylimy się konkretnie nad tymi związanymi z prowadzeniem biznesu, marketingiem i tym podobnymi kwestiami i ich interakcją z Facebookiem. Dlatego też poniżej znajduje się 5 mitów na temat reklamy na facebooku i działań pochodnych.

Zapraszamy do lektury.

Facebook jest u nas obecny już szereg lat i przez ten czas zdążyło na jego temat narosnąć wiele mitów. Duża część z nich nie tylko wprowadza chaos, ale też przyczynia się do dezorganizacji pracy działów marketingu. Stąd też warto się nad nimi pochylić, aby potem nie komplikować sobie pracy.

Duży Fanpage zawsze oznacza spore zasięgi

Tak się składa, że kolejne lata na tym portalu społecznościowym jasno dowodzą, że spadają zasięgi. Zatem mając dużą stronę na tym portalu niekoniecznie, możemy oczekiwać spektakularnych rezultatów.

Poradzimy sobie bez promocji

Część osób prowadzących biznesy niechętnie podchodzi do płatnej promocji albo też bagatelizują jej rolę. To błędna teza, bo ilość osób obecnych na tym portalu i konstrukcja samych reklam pozwala sądzić, że są one skuteczniejsze niż klasyczne formy reklamy. Dzieje się tak dlatego, że reklamy targetowane są z uwzględnieniem zainteresowań osób, do jakich ta reklama trafia.

Ilość postów przekłada się na profity

Jest to błędne myślenie, ponieważ ilość nigdy nie przechodzi w jakość. Jest to teza znana nie tylko w marketingu, ale i w ogólnym życiu. W końcu nie lubimy być atakowani nadmiarem postów, które to na dodatek są kiepskiej jakości. Warto zatem postawić na mniejszą ich ilość, lecz sporządzić atrakcyjne komunikaty z dobrze dobranymi zdjęciami.

Promocja na Facebooku to nie jest ten prawdziwy marketing.

Sporej ilości osób szeroko rozumiany marketing kojarzy się raczej z reklamą w tradycyjnych mediach lub za sprawą billboardów. Co więcej, od pewnego czasu zauważalna jest tendencja do rezygnacji z czytania prasy i oglądania tv. Natomiast media elektroniczne mają się coraz to lepiej
Tym samym trudno się dziwić, że za nawykami klientów idą konkretne działania marketingowe.

Edycja postów po ich opublikowaniu obcina zasięgi

To absolutnie mylne przeświadczenie, bo nie przekłada się na zasięgi. Zatem w razie potrzeby możemy bez obaw edytować posty.

Mamy nadzieję, że rozwialiśmy tym tekstem nieco wątpliwości. Tym samym Facebook będzie miał już mniej tajemnic i stanie się doskonałą bazą do działań marketingowych.